* Wybieramy jeden z generatorów pseudolosowych oferowanych przez bibliotekę (linia 9).
* Inicjujemy go seed-em (linia 12).
* Wybieramy rozkład zmiennej losowej (w naszym przypadku jednorodny), wybieramy też przedział, z którego będą wybierane liczby (obustronnie domknięty od 1 do 6) (linia 13).
* Łączymy generator z rozkładem w postaci naszego obiektu (kostka) (linia 16).
#include <iostream>
#include <boost/random/mersenne_twister.hpp>
#include <boost/random/uniform_int.hpp>
#include <boost/random/variate_generator.hpp>
int main()
{
typedef boost::mt19937 TBaseGeneratorType;
const int seed = 1337;
TBaseGeneratorType generator(seed);
boost::uniform_int<> uni_dist(1, 6);
typedef boost::variate_generator<TBaseGeneratorType, boost::uniform_int<> > TVar;
TVar die(generator, uni_dist);
std::cout << "Na kostce wypadło: " << die() << std::endl;
return 0;
}
Wynik:Na kostce wypadło: 2
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz