* Wybieramy jeden z generatorów pseudolosowych oferowanych przez bibliotekę (linia 9).
* Inicjujemy go seed-em (linia 12).
* Wybieramy rozkład zmiennej losowej (w naszym przypadku jednorodny), wybieramy też przedział, z którego będą wybierane liczby (obustronnie domknięty od 1 do 6) (linia 13).
* Łączymy generator z rozkładem w postaci naszego obiektu (kostka) (linia 16).
#include <iostream> #include <boost/random/mersenne_twister.hpp> #include <boost/random/uniform_int.hpp> #include <boost/random/variate_generator.hpp> int main() { typedef boost::mt19937 TBaseGeneratorType; const int seed = 1337; TBaseGeneratorType generator(seed); boost::uniform_int<> uni_dist(1, 6); typedef boost::variate_generator<TBaseGeneratorType, boost::uniform_int<> > TVar; TVar die(generator, uni_dist); std::cout << "Na kostce wypadło: " << die() << std::endl; return 0; }Wynik:
Na kostce wypadło: 2
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz