Plik asdf.c.
#include <stdio.h> __declspec(dllimport) int add(int a, int b); int main(void) { printf("5+6 == %d\n", add(5, 6)); return 0; }Biblioteka (my_dll.c) będzie udostępniać tylko jedną funkcję. __declspec nie jest konieczne, jeżeli będziemy korzystać z pliku z definicjami.
__declspec(dllexport) int add(int a, int b) { return a + b; }Plik z definicjami my_dll.def.
LIBRARY my_dll EXPORTS add dodaj=addBudowanie:
Najpierw kompilujemy do pliku obiektowego, następnie trzeba posłużyć się dllwrap, który jest rodzajem linkera, dla plików dll. Dodawanie pliku z definicjami nie jest obowiązkowe, przydaje się dopiero wtedy, gdy chcemy stworzyć aliasy na nasze funkcje.
dlltool pozwala na tworzenie bibliotek (dla kompilatorów) (.a), coś z czym będziemy linkować dany program. Jest to konieczne, bowiem nie każdemu kompilatorowi możemy powiedzieć, aby korzystał z dll, akurat gcc to potrafi. W tej bibliotece będzie wyłącznie informacja dla linker, że dany kod znajduje się w jakiejś dll-ce. Wymagany jest plik z definicjami exportu.
> gcc -c my_dll.c > dllwrap my_dll.o -o my_dll.dll --def my_dll.def > dlltool -l libmy_dll.a -D my_dll.dll -d my_dll.def > gcc asdf.c my_dll.dll # alternatywne rozwiązanie z wskazaniem biblioteki libmy_dll.a # będzie poszukiwana w obecnym katalogu > gcc asdf.c -L. -lmy_dll
Name mangling
Funkcje stworzone w C++, są exportowane pod innymi nazwami np. _Z4addii - udekorowane są dodatkowymi informacjami. Wynika to z faktu, że C++ pozwala na istnieje kilku funkcji o tej samej nazwie, pod warunkiem, że różnią się one przyjmowanymi typami. Aby móc w kodzie C++ skorzystać z funkcji add (funkcji C z dll) należy skorzystać z takiej deklaracji:extern "C" { int add(int a, int b); }W odwrotnej sytuacji, gdy mamy kod w C i chcemy skorzystać z funkcji C++ w dll, trzeba posłużyć się tą udekorowaną nazwą _Z4addii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz